Hoe leiders verkopen

Noem één succesvolle ondernemer of ‘business leader’ en ik durf te wedden dat deze goed is in…
verkopen!

Zowel in individuele gesprekken als voor groepen.
Offline op een podium en tegenwoordig ook vaak uiteraard online zoals in video, livestreams en webinars etc.

Voor een klein of groot publiek; succesvolle mensen kunnen eenvoudig ideeën verkopen zonder zichzelf te verliezen.

Of het nou gaat om draagvlak, sales of andere ‘buy-in’; om echt succesvol te zijn als ondernemer is kunnen verkopen op grote schaal een non-negotiable.

Als dit geen business gewoonte wordt voor jou en je bedrijf, wordt het niks, blijft het te klein of verzandt het in een blijvende worsteling.
Sorry, kan dit niet mooier maken dan het is.

Wat doen succesvolle ondernemers dan waardoor ze aantrekkelijk worden en veel geïnteresseerden en klanten aantrekken?
Hoe verkopen leiders aan een publiek?

Ik zet er een aantal voor je op een rijtje als het gaat om het toespreken van groepen. Presenteren dus.

1] Ze staan ergens voor en kunnen dat duidelijk formuleren.
Ze hebben een duidelijke visie of mening, een baanbrekend idee, uniek principe of onderscheidende signatuur. Ze kunnen er ook woorden en uitdrukking aan geven.

2] Leiders zijn ‘unapologetically persuasive’.
Hier bestaat geen goede vertaling voor, maar het betekent dat ze zonder gene en terughoudendheid kunnen overtuigen en mensen tot actie kunnen brengen. En dat ze daarbij het midden kunnen vinden tussen overschreeuwen en te bescheiden blijven.

3] Ze kennen de kneepjes van het vak.
Ze weten hoe overtuigen werkt, doorzien de processen van verschillende overtuigingstechnieken en kiezen zelf hoe ze daarmee handelen. Meesterschap zit vooral hierin. Weten waarom iets werkt.

4] Ze verbinden zich met hun publiek op rationeel en emotioneel niveau.
De meeste mensen die presenteren leunen vooral op onderwijzen, uitleggen of informeren. Of je treft iemand die alleen maar verkoopt. Er klopt dan vaak iets niet en dat voelt ook zo. Het raakt niet, het trekt niet en het zet je zeker niet in beweging. Iemand die mensen aantrekt en in beweging zet, raakt vooral toehoorders op emotioneel niveau en geeft uitleg daar waar het nodig is.

Je verbindt op emotioneel niveau door bijvoorbeeld verhalen te vertellen of je ogen beschikbaar te stellen aan je publiek, maar er zijn nog veel meer manieren om op dit niveau door te dringen.

5] Leiders kunnen stapelen.
Overtuigen is nooit gebaseerd op één vaardigheid, één manier van doen of één manier van uitdrukken. Het is een opeenstapeling van de juiste structuur, met de juiste overtuigings-triggers, goede wervende taal en je eigen unieke stijl.
Hoe vetter de stapel en hoe beter de stapel klopt, hoe aantrekkelijker jij wordt voor volgers, fans en klanten.

Eigenlijk is wervend spreken een must-have voor iedere ondernemer die serieus wil groeien met zijn of haar bedrijf.

Ben jij in staat om elke presentatie optimaal te laten werken voor je business of wil je dit graag snel en goed kunnen?
En dan zo dat je presentatie niet alleen verkoopt, maar ook als waardevol, inspirerend en betekenisvol wordt ervaren door je publiek?

Wil jij leren hoe jij baanbrekend overkomt of bijvoorbeeld op emotioneel niveau verbindt, ook al denk je nu dat je dat niet kunt..?
 
Kijk dan even naar dit programma waarin ik je dat in 2 dagen leer:
Sensational Selling Speech
Craft a masterful & meaningful talk that sells
.

Daar leer ik je precies hoe overtuigen in een presentatie precies werkt, zodat jij je eigen speech kunt structureren en houden als een echte ‘stapelaar’. Als een leider van jouw business!

Er geldt nog een early bird prijs dus meld je aan voordat de plekken weg zijn.

Je bent van harte welkom!