presentatie

Hoe je promotieschaamte doorbreekt

Veel ondernemers zijn bang om ‘pusherig’ over te komen wanneer zich een uitgelezen kans voordoet om te promoten of te verkopen zoals bij presentaties, workshops, webinars en verkoopgesprekken.

Maar als je naar de ‘grote namen’ kijkt, laten we zeggen de internationale expert miljonairs [kies er maar een paar die jij kent], … hebben zij niet een enorme fanbase [10 duizenden vaak]?
En nodigen zij niet constant mensen uit om in te gaan op een aanbod en op een manier dat ze zich daar goed bij voelen?

Ik bestudeer dit soort mensen graag. Ik vraag me dan af wat het is in hun doen en laten waardoor zelfpromotie zo makkelijk voor hen is?

Hoe maak je je publiek moeiteloos hongerig naar meer?

De grootste wens die je kunt hebben als je spreekt voor je bedrijf, is dat na afloop van je presentatie hordes geïnteresseerden op je afstormen met… 

Bij jou moet ik zijn! Hoe kan ik meer van je krijgen? Dit artikel gaat over hoe je deze ‘honger naar meer’ creëert.

Hoe onthouden ze jou en je boodschap?

Bij een presentatie is het van belang dat jouw belangrijkste boodschap onthouden wordt. Het doel van een overtuigende presentatie is namelijk dat je publiek iets (anders) gaat doen!

Niet alleen als je publiek de zaal verlaat, maar ook nog lang
na jouw speech, lezing of webinar.

De actie die jij namelijk vraagt, vindt ook vaak plaats als jij, de spreker, niet meer in de buurt bent.

Ben jij iemand die hierop wacht?

Recentelijk heb ik op veel plekken mogen spreken over het
inzetten van presentaties om snelheid in omzet te krijgen.
 
De meeste ondernemers zoals jij zijn al jaren bezig voordat ze zich
zichtbaar maken met presentaties. Na wat leuke klussen te hebben gedaan,
worden ze gevraagd om een lezing of ‘praatje’ te houden of ze willen workshops organiseren.